
Quan ens van obrir la porta (la primer sorpresa va ser trobar l’Aula Oberta tancada), ens vam trobar un espectacle entendridor... dues xiques i set xics elaboraven corets de Sant Valentí amb parsimònia.
A l’hora de fer l’entrevista tots volien parlar. Ens van contar que eixien a Mercadona a comprar els ingredients per a les sues pastetes de l’amor. A part de les pastes, ens van informar d’altres activitats més semblants a les que es fan a les aules “tancades”: matemàtiques, llengua, educació física. Ens va fer la impressió que els alumnes de l’aula oberta es troben contents amb el que fan i que tenen més ganes de venir a l’institut que abans.
Ana Díez, la tutora del grup, ens va explicar el mètode de treball d’una Aula Oberta: els alumnes alternen activitats acadèmiques amb tallers i activitats de convivència. La finalitat d’una Aula Oberta és donar una segona oportunitat a aquells estudiants que han perdut les ganes i l’interés per anar a les aules convencionals.
Després d’haver passat una estona a l’Aula Oberta, d’haver compartir amb Ana i els seus alumnes les sues inquietuds, les nostres sensacions havien canviat. No érem enviats especials supervivents d’una guerra, sinó companys d’institut dels alumnes de l’Aula Oberta.
Podcast de l'entrevista a l'Aula Abierta
Autors: Adrián Suárez, Ximo Segura i Emilio Maestre, alumnes de Periodisme Digital (2n ESO)
0 comentarios:
Publicar un comentario
Reservado el derecho a eliminar los comentarios que consideremos que no cumplen con las normas de convivencia y respeto básicas.