Quan et diuen “vés a l’Aula Oberta a fer una entrevista”, t’estremixes igual que si t’hagueren enviat a cobrir la Guerra d’Irak. Nosaltres ens vam mentalitzar a fons abans d’emprendre la ruta.
Quan ens van obrir la porta (la primer sorpresa va ser trobar l’Aula Oberta tancada), ens vam trobar un espectacle entendridor... dues xiques i set xics elaboraven corets de Sant Valentí amb parsimònia.
A l’hora de fer l’entrevista tots volien parlar. Ens van contar que eixien a Mercadona a comprar els ingredients per a les sues pastetes de l’amor. A part de les pastes, ens van informar d’altres activitats més semblants a les que es fan a les aules “tancades”: matemàtiques, llengua, educació física. Ens va fer la impressió que els alumnes de l’aula oberta es troben contents amb el que fan i que tenen més ganes de venir a l’institut que abans.
Ana Díez, la tutora del grup, ens va explicar el mètode de treball d’una Aula Oberta: els alumnes alternen activitats acadèmiques amb tallers i activitats de convivència. La finalitat d’una Aula Oberta és donar una segona oportunitat a aquells estudiants que han perdut les ganes i l’interés per anar a les aules convencionals.
Després d’haver passat una estona a l’Aula Oberta, d’haver compartir amb Ana i els seus alumnes les sues inquietuds, les nostres sensacions havien canviat. No érem enviats especials supervivents d’una guerra, sinó companys d’institut dels alumnes de l’Aula Oberta.
Quan ens van obrir la porta (la primer sorpresa va ser trobar l’Aula Oberta tancada), ens vam trobar un espectacle entendridor... dues xiques i set xics elaboraven corets de Sant Valentí amb parsimònia.
A l’hora de fer l’entrevista tots volien parlar. Ens van contar que eixien a Mercadona a comprar els ingredients per a les sues pastetes de l’amor. A part de les pastes, ens van informar d’altres activitats més semblants a les que es fan a les aules “tancades”: matemàtiques, llengua, educació física. Ens va fer la impressió que els alumnes de l’aula oberta es troben contents amb el que fan i que tenen més ganes de venir a l’institut que abans.
Ana Díez, la tutora del grup, ens va explicar el mètode de treball d’una Aula Oberta: els alumnes alternen activitats acadèmiques amb tallers i activitats de convivència. La finalitat d’una Aula Oberta és donar una segona oportunitat a aquells estudiants que han perdut les ganes i l’interés per anar a les aules convencionals.
Després d’haver passat una estona a l’Aula Oberta, d’haver compartir amb Ana i els seus alumnes les sues inquietuds, les nostres sensacions havien canviat. No érem enviats especials supervivents d’una guerra, sinó companys d’institut dels alumnes de l’Aula Oberta.
Podcast de l'entrevista a l'Aula Abierta
Autors: Adrián Suárez, Ximo Segura i Emilio Maestre, alumnes de Periodisme Digital (2n ESO)
0 comentarios:
Publicar un comentario
Reservado el derecho a eliminar los comentarios que consideremos que no cumplen con las normas de convivencia y respeto básicas.